miercuri, 20 februarie 2013

ATELIER-UN ALT MODEL DE HRANITOR

Pe langa faptul ca sunt un incepator in ale apiculturii,mai nou ma confrunt cu nepriceperea in ale tamplariei.Nu ma plang si sper ca reusesc sa rezolv problemele care se ivesc,avand in vedere ca fac aceste lucrari dintr-o ambitie personala ,putand sa recurg la metode mult mai simple:-cumpararea din magazinele de profil a celor necesare.
  Ca sa nu mai lungim vorba,vin cu prezentarea unui model mai simplu de hranitor,care poate fi folosit si pe post de RAMA OARBA.
 Ca de obicei prezentam necesarul,care se compune din cateva stinghii de brad,si banalul p.f.l.care poate sa fie si cu si fara furnir:


Pe langa materiale ,mai avem nevoie si de cateva scule:-un pendular,un capsator(care poate fi inlocuit cu banalele cuisoare) si cateva cuie de marime mica :

















La inceput stabilim cotele necesare ,care trebuie sa fie, la partea superioara, aceleasi ca la o rama normala.Taiem stinghiile la cotele stabilite,iar cu cateva cuisoare alcatuim "rama" care va fi suportul pentru viitorul hranitor.

















Dupa ce am alcatuit aceasta rama,continuam cu adaugarea pe fiecare laterala,a bucatilor de pfl,pe care le-am taiat la marime .




















Asa arata un hranitor care se poate realiza foarte usor.....Nu mai ramane decat sa-l "vopsim" la interior cu ceara pentru a-l face cat mai etans.
SPOR LA TREABA!!

2 comentarii:

  1. Buna,
    Nu curge?
    In trecut am realizat si eu asa ceva insa am renuntat pentru ca nu puteam sa il izolez complet, sau lua prea mult timp.
    Eu am un atelier de tamplarie apicola de cativa ani, si am incercat diferite modele. Am constatat ca cel mai bun e cel STAS 11383.
    Aici aveti poze: http://api-online.shopmania.biz/cumpara/podisor-hranitor-dadant-10-rame-3944270.
    E cea mai potrivita varianta, daca se fierbe in ceara alimentara e deosebit, chiar si dupa ani de utilizare e ramane curat si nu e purtator de boli.
    O zi buna


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu.
      Inaite de prima folosire am topit ceara si am introdus-o in hranitor...
      SPOR!!!

      Ștergere